Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.10.2010 09:39 - Прося милост и ми личи отдалече
Автор: alhimik1 Категория: Поезия   
Прочетен: 1952 Коментари: 8 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Р а з с ъ м в а м  света през очите си детски.

И бързо се плисвам със студена вода.

Гугутките гукат под покрив
на тиха
мансарда, а  ф и н а п а на двора
облещен лъщи след дъжда.

Навярно нощес превалял.

---
...е, чакат ме, виждам ги, и погалвам
листата
на изкривеното старо дърво,
просто ритуал,
бръшляни зелено ми махат.

И леко пре-глътнал страха си…

хуквам навън с децата от мойта махла.

…и тичам през път от коприва и мента, и лайка
и майчина нежност тревожна

долавям с гърба си…

… задъхан и изплезен, играя на л и м к и*,

на челик сопа и на много неща.

И после за риба, под моста за миди.

И отново на плажа…а вечертаа…

вечерта всички на цирк сме,

ех, „Цирк Буш”е това!


И утре вече пораснал съм, да, 

с просено зЪрно. И личи отдалече!

---

Но знам, към детския рай, игра на живот и на смърт,

по детски безбожни са днес стъпалата!

И прося милост…

И ми личи отдалече.

 

Никола А н к о в

 

*л и м к и (на жаргон) - стъклени топчета за  д о с и**

**д о с и  (на жаргон) - детска игра на стъклени топчета ;)

 

Никола Анков

 

 



Тагове:   милост,   Отдалече,


Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. deleted-4udovi6teto - Лимките отдавна се търкулнаха в канала, Док!
17.10.2010 10:17
Ама добре е все пак, че още ни тракат в сънищата.
Чудовището
цитирай
2. alhimik1 - Добре дошъл, брат!:))
17.10.2010 10:26
ха ха изтъркаляха се ...но ги имаме в сънищата си, да...

но сега е времето на финапа...хапни си от пазарчето...помниш преди прескачахме дворовете на комшиите ...сега си ги купуваме...какви времена;(

Алхимикът хи
цитирай
3. chergligan - И аз играя в сънищата си на лимки, ...
17.10.2010 20:46
И аз играя в сънищата си на лимки, Док!
И прося милост...
цитирай
4. alhimik1 - ехей, глигане;)
18.10.2010 01:52
играем детството си, брат. И просим милост...
цитирай
5. nicodima - Пазя си една лимка: ), с някаква цветна фигура вътре... Синът ми, като малък, я гледаше с презрение...
18.10.2010 13:15
Финап тук няма, но се намира по някоя райска ябълка от Гърция... Забравила съм вкуса вече...
цитирай
6. alhimik1 - О, райска ябълка...също скъп спомен...ами мушмулите...когато омекнат...сладост.:)
18.10.2010 20:29
Е, радвам ти се...трябва да пазим спомените...деца прегърнали лаптопи и гледащи ни с безизразни лица и стъклени очи...бррр

;( а за вкуса...и аз също хи хи
цитирай
7. compassion - Лелеее, какво направи ти с тези лимки...
21.10.2010 17:18
откакто първа навлязох в придошлата от бурята рекичка (тогава още нямаше мост), момчетата ме признаха за равна и вече можех да играя с тях на лимки. Е, то други момичета в махалата нямаше, освен сестра ми и една по-голяма кака, които все нещо си шушукаха и не искаха и да знаят за лимки. Какви времена бяха...... Благодаря ти за прекрасния спомен!
цитирай
8. alhimik1 - акви времена бяха...компасион...чисти по детски:)
21.10.2010 23:24
и аз ти благодаря ()
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: alhimik1
Категория: Поезия
Прочетен: 763695
Постинги: 273
Коментари: 1671
Гласове: 7831
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930